VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
- Itinerář na míru
A) Poskytování průvodcovských služeb
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují a doplňuji vzájemná práva a povinnosti stran smlouvy o poskytování služeb průvodce, kterou mezi sebou uzavírají průvodce a účastník (kromě toho dále také "klient" či "zájemce").
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Průvodce je podnikatelem zapsaným v příslušném rejstříku pod v záhlaví uvedeným registračním číslem podnikající v živnosti "Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", v oboru č. 71 "Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu a v rozsahu nařízení vlády č. 278/2008 Sb., o obsahových náplních jednotlivých živností.
1.2. Průvodce je dle uvedeného nařízení vlády oprávněn zejména k nabízení, prodeji a zprostředkování prodeje jednotlivých služeb cestovního ruchu a organizování, nabízení a zprostředkování prodeje kombinací jednotlivých služeb cestovního ruchu, vyjma prodeje zájezdů, a to např. doprovázet skupinu osob nebo jednotlivce, poskytovat výklad o kulturním a přírodním dědictví, zajišťovat další nezbytné činnosti spojené s doprovodem skupiny osob nebo jednotlivce, vedením a kontrolou itineráře, zajištěním programu, obstaráním základních informací během cesty, včetně praktických informací vztahujících se k místu pobytu, a poskytováním základní pomoci doprovázeným osobám.
1.3. V případě, že bude klient požadovat kombinaci služeb, k čemuž průvodce není podle zákona oprávněn, proběhne poskytnutí této kombinace služeb nebo jejich částí, prostřednictvím spolupracující, řádně registrované, cestovní kanceláře s platným pojištěním proti úpadku. O tomto bude klient předem zřetelně informován.
2. PRÁVA A POVINNOSTI PRŮVODCE
2.1. Průvodce je osobou samostatně výdělečně činnou zapsanou v příslušném rejstříku pod uvedeným registračním číslem podnikající v živnosti "Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", v oboru č. 71 "Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu", v oboru č. 72 v rozsahu nařízení vlády č. 278/2008 Sb., a prohlašuje, že je oprávněn poskytovat průvodcovské služby jako podnikatel podle živnostenského zákona a splňuje všeobecné podmínky provozování živnosti (plná svéprávnost, bezúhonnost) požadované pro získání živnostenského oprávnění pro živnost volnou.
2.2. Průvodce je povinen poskytnout klientovi průvodcovské služby v dohodnuté destinaci, rozsahu a v dohodnutém termínu. Průvodcovské služby spočívají v organizačním zabezpečení výpravy, v poskytování potřebných informací, a ve zprostředkování dohodnutých cestovních služeb.
2.3. Průvodce je oprávněn nechat se zastoupit zástupcem.
2.4. Průvodce neposkytuje a není oprávněn, s výjimkou průvodcovských služeb, poskytovat žádné jiné služby, např. ubytování, dopravu nebo stravu. Cesta s průvodcem proto není zájezdem ve smyslu § 2521 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a klient není chráněn ustanoveními zákona jako účastník zájezdu.
2.5. Průvodce je oprávněn na základě vlastního rozhodnutí a uvážení změnit nebo ukončit dohodnutý program výpravy nebo její části v případech, kdy to vyžaduje ochrana života, zdraví nebo majetku kteréhokoli klienta nebo jeho vlastní.
2.6. Průvodce je povinen poskytovat služby průvodce ve sjednaném rozsahu, přičemž při poskytování služeb bude postupovat na základě svých zkušeností a znalostí místních poměrů.
2.7. Průvodce se zavazuje poskytnout účastníkovi praktické informace o možnostech ubytování, dopravy, stravování a dalších místních podmínkách. Průvodce poskytne účastníkům nezbytnou pomoc a radu při řešení problémů s ubytováním a dopravou, uvedené služby však není oprávněn osobně zajistit, zprostředkovat ani poskytnout.
2.8. Průvodce odpovídá za škodu dle příslušných právních předpisů. Průvodce neodpovídá za případné škody vzniklé v důsledku neplatnosti, vadnosti nebo neúplnosti informací uvedených v dokumentech, které si účastník zajišťuje sám.
3. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
3.1. Klient je povinen zaplatit dohodnutou cenu průvodcovských služeb ve sjednaném termínu.
3.2. Klient se účastní cesty s průvodcem na Kubu na svoji vlastní odpovědnost a na své vlastní nebezpečí, a to po odpovědném uvážení svého aktuálního zdravotního stavu, fyzických i duševních možností, také s ohledem na předpokládané poměry v destinaci výpravy - na Kubě.
3.3. Klient je povinen zajistit si na vlastní náklady před účastí na výpravě cestovní pojištění pro případ nemoci či úrazu s dostatečným limitem finančního krytí, a dále pojištění zavazadel a odpovědnosti za způsobenou škodu. Průvodce není povinen asistovat při řešení jakýchkoliv následků u nepojištěného klienta.
3.4. Klient a průvodce se před zahájením cesty domluví na programu – může být pevně daný nebo rámcový. Toto bude explicitně uvedeno ve smlouvě.
3.5. Změna programu není důvodem pro případnou slevu z ceny služeb. Pokud klient opustí skupinu a nebude pokračovat v programu, nevzniká mu nárok na vrácení celé ani poměrné částky sjednané ceny za nevyužité služby.
3.6. Klient je povinen dodržovat pokyny průvodce tak, aby cesta proběhla dle předem domluvených podmínek. Dále je povinnen přistupovat k ostatním klientům ohleduplně a nekonfliktně. Klient bere na vědomí, že nemusí být vyhověno jeho některým přáním či představám, které budou v rozporu s místními zákony nebo by jejich provedení znamenalo ohrožení na zdraví či životě průvodce/účastníků cesty.
3.7. Klient je oprávněn sdělit své námitky proti změnám programu, či proti způsobu vedení výpravy průvodcem, či proti chování ostatních účastníků. Nevyužití celého rozsahu nabízených služeb nezakládá právo na slevu z ceny.
3.8. Klient je povinen mít v případě zahraniční cesty platný cestovní pas, jehož platnost vyprší minimálně šest měsíců po návratu z cesty s dostatečným počtem volných listů
3.9. Klient je povinen zajistit si potřebná víza, která si zajišťuje sám, vlastním jménem, a na vlastní náklady a odpovědnost. Dále si zajišťuje zejména dopravu, ubytování a stravování a činí tak na základě vlastního rozhodnutí, průvodce k tomu poskytne cestovateli příslušné informace, rady a doporučení.
3.10. Klient je povinen s přihlédnutím ke svým osobním znalostem a zkušenostem posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilý k bezpečnému absolvování poskytované služby.
3.11. Klient je povinen řídit se pokyny průvodce ohledně případných omezení vyplývajících z poskytované služby (např. věk, zdravotní a tělesná způsobilost, náročnost poskytované služby atd.). Klient využívá vybranou službu zcela na svou vlastní odpovědnost a prohlašuje, že byl s veškerými možnými riziky služby/výpravy seznámen a tuto podstupuje na vlastní riziko a nebezpečí.
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
a) Ze strany průvodce
4.1. Průvodce je oprávněn před zahájením poskytování průvodcovských služeb odstoupit od smlouvy z důvodů vlastní vážné nemoci či úrazu, rizikového těhotenství nebo vážné nemoci, úrazu či úmrtí člena rodiny. V tomto případě bude na straně průvodce maximální snaha zajistit za sebe adekvátního zástupce, nebo nabídnout alternativní řešení (asistence na dálku, zajištění místního doprovodu).
4.2. Průvodce je oprávněn před zahájením poskytování průvodcovských služeb odstoupit od smlouvy z důvodu poklesu počtu účastníků pod stanovený minimální počet (pokud jde o skupinovou expedici).
4.3. V případech uvedených pod písmeny 4.1. a 4.2. tohoto článku je průvodce povinen klientovi vrátit sjednanou cenu průvodcovských služeb s výjimkou odměny za již zprostředkované služby.
4.4. Průvodce je oprávněn odstoupit od smlouvy, a to kdykoliv během poskytování průvodcovských služeb, jestliže klient nedodrží povinnost, kterou na sebe smlouvou převzal, zejména bude-li narušovat průběh výpravy. Narušením průběhu výpravy je myšleno zejména: opakované případy sociální nepřizpůsobivosti, bezohledností vůči průvodci nebo ostatním klientům, opakované vyvolávání konfliktů, agresivní vystupování, verbální nebo fyzické napadení. Klient v takovém případě nemá nárok na vrácení sjednané ceny průvodcovských služeb, a to ani poměrné části.
b) Ze strany klienta
4.5. Klient má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu před zahájením poskytování průvodcovských služeb. S odstoupením je spojena povinnost uhradit průvodci odstupné, které se řídí následujícími storno podmínkami:
- odstupné ve výši 10 % ze sjednané ceny, pokud za sebe klient najde náhradníka (nejpozději 15 dnů před odletem)
- odstupné ve výši 50 % ze sjednané ceny, pokud za sebe klient nenajde náhradníka (nejpozději 15 dnů před odletem)
- odstupné ve výši 100 % ze sjednané ceny, pokud klient odstoupí od smlouvy později než 15 dnů před odletem (zahájením poskytování průvodcovských služeb) a nenajde za sebe náhradníka.
4.6. Klient je oprávněn před zahájením poskytování průvodcovských služeb odstoupit od smlouvy z důvodů vlastní vážné nemoci či úrazu, rizikového těhotenství nebo vážné nemoci, úrazu či úmrtí člena rodiny. Tuto skutečnost musí doložit oficiálním dokumentem od lékaře apod.
5. NÁHRADA ÚJMY
5.1. Průvodce nenese odpovědnost za újmu na životě, zdraví ani majetku způsobenou během výpravy jinými poskytovateli služeb, třetí osobou nebo mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli průvodce.
5.2. Průvodce i klient jsou povinni počínat si tak, aby nedošlo ke vzniku újmy jemu samotnému, dalším klientům, průvodci ani třetím osobám.
5.3. Povinnost průvodce k náhradě majetkové a nemajetkové újmy klientovi je omezena výší sjednané ceny průvodcovských služeb.
6. POUČENÍ O MIMOSOUDNÍM ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ A GDPR
6.1. V případě, že dojde mezi průvodcem a klientem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může klient-spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení Mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, adr.coi.cz "
6.2. Klient bere na vědomí že průvodce zpracovává jeho osobní údaje, které průvodci poskytl v přihlášce a ve smlouvě a které se průvodce dozví při činnosti dle smlouvy, včetně pořízených audio a videozáznamů, pokud tyto vznikly v přímé souvislosti s poskytovanou službou. Klient má právo, aby mu průvodce poskytl informaci o zpracování jeho osobních údajů. Průvodce prohlašuje, že poskytnuté údaje bude využívat výhradně pro poskytování služeb průvodce dle této smlouvy, pro jeho marketingové účely a dále pro účetní dokumentaci dle zákona o účetnictví.
7. PRÁVNÍ ÚPRAVA
7.1. V případě odlišné úpravy mají tyto VOP přednost před zákonnou úpravou, pokud tuto odlišnou úpravu zákon upravuje. V případě pochybností ohledně možnosti odlišné úpravy se má za to, že zákon odlišnou úpravu připouští.
7.2. Smlouva o poskytování služeb průvodce v cestovním ruchu a tyto VOP se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, případně dalšími příslušnými zákony. Veškeré spory vyplývající z těchto VOP či smlouvy o poskytování služeb průvodce spadají pod jurisdikci obecných soudů.
B) Poskytování průvodcovských služeb na dálku
- VZNIK SMLOUVY
1.1. Uzavření smlouvy předchází vyplnění poptávky v písemné elektronické formě. nebo telefonicky. Následovat bude max. 60 minutová konzultace ohledně představ účastníků o samotné cestě. Tato konzultace může být realizována ve formě osobního kontaktu, telefonicky, přes email, přes jinou písemnou komunikační platformu, přes videohovor nebo jinak, na základě dohody mezi oběma stranami.
1.2. Zájemci o průvodcovské služby na dálku bude poté zaslána faktura se sjednanou částkou. Jejím uhrazením dojde k uzavření smlouvy mezi průvodcem a ze zájemce se stává klient.
1.3. Během 14 dní od uhrazení faktury (nebude-li dohodnuto jinak) bude klientovi na email zaslán itinerář cesty, seznam doporučení, zejména rady čeho se na cestě vyvarovat, co si vzít s sebou a jak se v dané destinaci orientovat.
1.4. Další konzultace před odletem bude poskytnuta v celkové maximální délce 3 hodin. Tato konzultace může být realizována ve formě osobního kontaktu, telefonicky, přes email, přes jinou písemnou komunikační platformu, přes video hovor nebo jinak, na základě dohody mezi oběma stranami.
2. PRÁVA A POVINNOSTI PRŮVODCE
2.1. Průvodce je osobou samostatně výdělečně činnou zapsanou v příslušném rejstříku pod uvedeným registračním číslem podnikající v živnosti "Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", v oboru č. 71 "Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu", v oboru č. 72 v rozsahu nařízení vlády č. 278/2008 Sb., a prohlašuje, že je oprávněn poskytovat průvodcovské služby jako podnikatel podle živnostenského zákona a splňuje všeobecné podmínky provozování živnosti (plná svéprávnost, bezúhonnost) požadované pro získání živnostenského oprávnění pro živnost volnou.
2.2. Průvodce je povinen poskytnout klientovi průvodcovské služby v dohodnuté destinaci, rozsahu a v dohodnutém termínu. Průvodcovské služby spočívají v organizačním zabezpečení výpravy, v poskytování potřebných informací, a ve zprostředkování dohodnutých cestovních služeb.
2.3. Průvodce je oprávněn nechat se zastoupit zástupcem.
2.4. Průvodce neposkytuje a není oprávněn, s výjimkou průvodcovských služeb, poskytovat žádné jiné služby, např. ubytování, dopravu nebo stravu. Výprava proto není zájezdem ve smyslu § 2521 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a klient není chráněn ustanoveními zákona jako účastník zájezdu.
2.6. Průvodce je povinen poskytovat služby průvodce na dálku ve sjednaném rozsahu, přičemž při poskytování služeb bude postupovat na základě svých zkušeností a znalostí místních poměrů.
2.7. Průvodce se zavazuje poskytnout účastníkovi praktické informace o možnostech ubytování, dopravy, stravování a dalších místních podmínkách. Průvodce poskytne účastníkům nezbytnou pomoc a radu na dálku přes platformu Whatsapp (nebylo-li sjednáno jinak) při řešení problémů s ubytováním a dopravou, uvedené služby však není oprávněn osobně zajistit, zprostředkovat ani poskytnout.
2.8. Průvodce odpovídá za škodu dle příslušných právních předpisů a dle podmínek uvedených ve smlouvě. Průvodce neodpovídá za případné škody vzniklé v důsledku neplatnosti, vadnosti nebo neúplnosti informací uvedených v dokumentech, které si účastník zajišťuje sám.
3. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
3.1. Klient je povinen zaplatit dohodnutou cenu průvodcovských služeb na dálku ve sjednaném termínu a sjednaném rozsahu.
3.2. Klient využívá vybranou službu zcela na svou vlastní odpovědnost a prohlašuje, že byl s veškerými možnými riziky služby/výpravy seznámen a tuto podstupuje na vlastní riziko a nebezpečí. Průvodce na dálku nenese žádnou zodpovědnost za situace vzniklé na klientově cestě.
3.3. Klient se zavazuje itinerář nesdílet s jakoukoliv třetí stranou, s výjimkou účastníků výpravy, nebo ji dále šířit jakoukoliv formou, a to pod pokutou 100 000 Kč.
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
4.1. Odstoupení od smlouvy ze strany klienta je možné bez udání důvodu. S odstoupením je spojena povinnost uhradit průvodci odstupné, které se řídí následujícími storno podmínkami:
- odstupné ve výši 0 % ze sjednané ceny, pokud klient odstoupí od smlouvy do momentu dodání itineráře na míru.
- odstupné ve výši 75 % ze sjednané ceny, pokud klient odstoupí od smlouvy kdykoliv od odeslání itineráře na jeho emailovou adresu a zároveň ještě nedošlo k odletu do destinace.
- odstupné ve výši 100 % ze sjednané ceny, pokud klient odstoupí od smlouvy kdykoliv ode dne odletu do destinace.
4.2.. Odstoupení od smlouvy ze strany průvodce je možné v případě vážného onemocnění nebo úrazu, případně v případě závažné události, která by nastala v průvodcově rodině. Na straně průvodce pak bude maximální snaha zajistit za sebe náhradu.
5. NÁHRADA ÚJMY
5.1. Průvodce na dálku nenese žádnou zodpovědnost za situace vzniklé na klientově cestě.
6. POUČENÍ O MIMOSOUDNÍM ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ A GDPR
6.1. V případě, že dojde mezi průvodcem a klientem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může klient-spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení Mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, adr.coi.cz "
6.2. Klient bere na vědomí že průvodce zpracovává jeho osobní údaje, které průvodci poskytl v přihlášce a ve smlouvě a které se průvodce dozví při činnosti dle smlouvy, včetně pořízených audio a videozáznamů, pokud tyto vznikly v přímé souvislosti s poskytovanou službou. Klient má právo, aby mu průvodce poskytl informaci o zpracování jeho osobních údajů. Průvodce prohlašuje, že poskytnuté údaje bude využívat výhradně pro poskytování služeb průvodce dle této smlouvy, pro jeho marketingové účely a dále pro účetní dokumentaci dle zákona o účetnictví.
7. PRÁVNÍ ÚPRAVA
7.1. V případě odlišné úpravy mají tyto VOP přednost před zákonnou úpravou, pokud tuto odlišnou úpravu zákon upravuje. V případě pochybností ohledně možnosti odlišné úpravy se má za to, že zákon odlišnou úpravu připouští.
7.2. Smlouva o poskytování služeb průvodce v cestovním ruchu a tyto VOP se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, případně dalšími příslušnými zákony. Veškeré spory vyplývající z těchto VOP či smlouvy o poskytování služeb průvodce spadají pod jurisdikci obecných soudů.
C) Itinerář na míru
- VZNIK SMLOUVY
1.1. Uzavření smlouvy předchází vyplnění poptávky v písemné elektronické formě. nebo telefonicky. Následovat bude max. 60 minutová konzultace ohledně představ účastníků o samotné cestě. Tato konzultace může být realizována ve formě osobního kontaktu, telefonicky, přes email, přes jinou písemnou komunikační platformu, přes videohovor nebo jinak, na základě dohody mezi oběma stranami.
1.2. Zájemci o Itinerář na míru bude poté zaslána faktura se sjednanou částkou. Jejím uhrazením dojde k uzavření smlouvy mezi průvodcem a ze zájemce se stává klient.
1.3. Během 14 dní od uhrazení faktury (nebude-li dohodnuto jinak) bude klientovi na email zaslán itinerář cesty, seznam doporučení, zejména rady čeho se na cestě vyvarovat, co si vzít s sebou a jak se v dané destinaci orientovat.
1.4. Další konzultace před odletem bude poskytnuta v celkové maximální délce 3 hodin. Tato konzultace může být realizována ve formě osobního kontaktu, telefonicky, přes email, přes jinou písemnou komunikační platformu, přes video hovor nebo jinak, na základě dohody mezi oběma stranami.
2. PRÁVA A POVINNOSTI PRŮVODCE
2.1. Průvodce je osobou samostatně výdělečně činnou zapsanou v příslušném rejstříku pod uvedeným registračním číslem podnikající v živnosti "Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona", v oboru č. 71 "Provozování cestovní agentury a průvodcovská činnost v oblasti cestovního ruchu", v oboru č. 72 v rozsahu nařízení vlády č. 278/2008 Sb., a prohlašuje, že je oprávněn poskytovat průvodcovské služby jako podnikatel podle živnostenského zákona a splňuje všeobecné podmínky provozování živnosti (plná svéprávnost, bezúhonnost) požadované pro získání živnostenského oprávnění pro živnost volnou.
2.2. Průvodce neposkytuje a není oprávněn poskytovat žádné jiné služby, např. ubytování, dopravu nebo stravu. Výprava proto není zájezdem ve smyslu § 2521 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a klient není chráněn ustanoveními zákona jako účastník zájezdu.
2.3. Průvodce předem deklaruje, že informace uvedené v Itineráři na míru nemusí být přesné, jsou jen orientační a Průvodce nenese žádnou zodpovědnost za škody způsobené dodržováním itineráře.
2.4. Průvodce je povinen vypracovat Itinerář na míru ve sjednaném rozsahu, přičemž při poskytování služeb bude postupovat na základě svých zkušeností a znalostí místních poměrů.
2.5. Průvodce se zavazuje poskytnout účastníkovi praktické informace o možnostech ubytování, dopravy, stravování a dalších místních podmínkách. Průvodce poskytne účastníkům nezbytnou pomoc a radu na dálku přes platformu Whatsapp (nebylo-li sjednáno jinak) při řešení problémů s ubytováním a dopravou, uvedené služby však není oprávněn osobně zajistit, zprostředkovat ani poskytnout.
2.6. Průvodce odpovídá za škodu dle příslušných právních předpisů a dle podmínek uvedených ve smlouvě. Průvodce neodpovídá za případné škody vzniklé v důsledku neplatnosti, vadnosti nebo neúplnosti informací uvedených v dokumentech, které si účastník zajišťuje sám.
3. PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
3.1. Klient je povinen zaplatit dohodnutou cenu itineráře na míru ve sjednaném termínu.
3.2. Autor itineráře nenese žádnou zodpovědnost za situace vzniklé na klientově cestě.
3.3. Klient se zavazuje itinerář nesdílet s jakoukoliv třetí stranou, s výjimkou účastníků výpravy, nebo ji dále šířit jakoukoliv formou, a to pod pokutou 80 000 Kč.
3.4. Úhradou dohodnuté částky se klient zavazuje dodržovat tyto obchodní podmínky
4. POUČENÍ O MIMOSOUDNÍM ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ A GDPR
4.1. V případě, že dojde mezi průvodcem a klientem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může klient-spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení Mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, adr.coi.cz "
4.2. Klient bere na vědomí že průvodce zpracovává jeho osobní údaje, které průvodci poskytl v přihlášce a ve smlouvě a které se průvodce dozví při činnosti dle smlouvy, včetně pořízených audio a videozáznamů, pokud tyto vznikly v přímé souvislosti s poskytovanou službou. Klient má právo, aby mu průvodce poskytl informaci o zpracování jeho osobních údajů. Průvodce prohlašuje, že poskytnuté údaje bude využívat výhradně pro poskytování služeb průvodce dle této smlouvy, pro jeho marketingové účely a dále pro účetní dokumentaci dle zákona o účetnictví.
5. PRÁVNÍ ÚPRAVA
5.1. V případě odlišné úpravy mají tyto VOP přednost před zákonnou úpravou, pokud tuto odlišnou úpravu zákon upravuje. V případě pochybností ohledně možnosti odlišné úpravy se má za to, že zákon odlišnou úpravu připouští.
5.2. Smlouva o poskytování služeb průvodce v cestovním ruchu a tyto VOP se řídí zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, případně dalšími příslušnými zákony. Veškeré spory vyplývající z těchto VOP či smlouvy o poskytování služeb průvodce spadají pod jurisdikci obecných soudů.
Tyto všeobecné podmínky jsou platné od 01.02.2024
Nikola Abudová
IČO 05 67 24 90